جلوگیری از کپی کردن مطالب

بازاریابی شبکه ای ، Billionaire Builders Team - مقاله ای از آقای تام شرایتر معروف به " بیگ ال " در مورد (بازاریابی شبکه ای)
آپلود عکس رایگان و دائمی



		

مقاله ای در مورد شیوه نوین بازاریابی (بازاریابی شبکه ای) از آقای تام شرایتر معروف به "بیگ ال"



تام شرایتر "بیگ ال"

BBTeam.ir - من دوست  دارم که همه چیز بدون ابهام ، سیاه و سفید ، درست یا غلط باشد . شما دوست ندارید ؟ اگر بدانیم چطور کاری را درست انجام بدهیم ، نیازی به فکر کردن نداریم .
حالا واقعاً خوب نمی شد ، اگر برای بازاریابی فقط یک راه درست وجود داشت ؟
مطمئناً ... خوب می شد ، ولی من آن راه را پیدا نکرده ام و مطمئن هم نیستم که چرا باید برای درست انجام دادن بازاریابی شبکه ای ، فقط یک راه وجود داشته باشد .
به نظر من راههای زیادی در تجارت ما وجود دارد . هر روزه ، افراد زیادی در این کار موفق می شوند ، که هر کدام از شیوه های متفاوتی استفاده می کنند ، حالا چه این تفاوتها زیاد باشد چه کم .

برای مثال : من از صحبت کردن با تلفن متنفرم و اگر مکالمه تلفنی ام بیشتر از 30 ثانیه طول بکشد ، کلافه می شوم . خوب ، حالا چه اتفاقی می افتد اگر اسپانسرم به من بگوید ، " تنها راه موفقیت در بازاریابی شبکه ای استفاده ار تلفن است ."
شاید برای یک یا دوماه بتوانم از روشی که دوست ندارم استفاده کنم ، ولی بعد از مدتی دنبال راه دیگری می گردم تا با روشی که برایم راحت تر است ، تجارتم را دنبال کنم _ در غیر اینصورت از ادامه کار منصرف می شوم .
من اسپانسر راهبرانی بوده ام که تجارتشان را با تلفن کردن بنا نکرده اند . این روند کارساز است ولی من فقط می خواهم کار را با لذت بیشتری انجام دهم . روش من اسپانسری پشت میز آشپزخانه است . نمی دانم شاید این مسأله به کار قبلی من که با غذا سروکار داشت مربوط باشد ، ولی به هر حال این ، روشی است که برای من مناسب است .
حالا راهبرانی را که با تلفن کار می کنند ، چه کار کنیم ؟ اگر مجبورشان کنم که به روش من کار کنند ، خیلی زود به روش مورد علاقۀ خود یعنی استفاده از تلفن باز می گردند .
راهبران با روشهای متنوعی چون برگزاری جلسات فرصت یابی ، شرکت در میهمانی های دوره ای و معرفی محصولات ، مکالمات تلفنی با افراد ناشناس ، پست مستقیم ، تبلیغات و مشتری یابی از طریق اعضاء ....... و خیلی روشهای دیگر تجارت می کنند . من به تمام این شیوه ها احترام می گذارم ، در حالیکه خودم از تمام آنها استفاده نمی کنم . در مقام یک راهبر، سعی می کنم تا آنجا که ممکن است ، همه شیوه ها را یاد بگیرم تا بتوانم به توزیع کننده های جدیدی که یکی از این روشها را انتخاب کرده اند ، کمک کنم .
کار بازاریابی شبکه ای باید جذابیت داشته باشد . ما باید از تجارت خودمان لذت ببریم . پس چرا می خواهید این لذت را با استفاده از روشی که دوستش ندارید ، خراب کنید ؟
چند روش مختلف برای ایجاد تجارت شما وجود دارد ؟ خیلی . من دربارۀ روشهای مشتری یابی 5 کتاب نوشته ام و هر کتاب پرازتکنیکها و شیوه های متفاوت است .
بزرگترین خدمت به توزیع کننده های جدید ، کمک کردن به آنها در پیدا کردن روشی مناسب است ، بعد هم باید به آنها کمک کنیم تا با استفاده از آن روش ، تجارت خود را با موفقیت سامان دهند .
قهرمان بازی و خود محوری
آیا می خواهید بدانید چرا افراد با وجود شیوه های متفاوت راحت نیستند : فرض کنید که یک راهبر هستید و فکر می کنید بهترین راه برای ایجاد یک سازمان فروش ، استفاده از آگهی های رادیویی است .
عالیه ! این روش از نظر شما مناسب است .
در این شرایط فکر می کنید شاه کلید موفقیت را پیدا کرده اید و اصرار دارید همه در گروه شما نیز از این شیوه استفاده کنند ( و شما را هم به خاطر پیدا کردن رمز موفقیت در بازاریابی شبکه ای ، تحسین کنند !)
بعد چه اتفاقی می افتد ؟
به زودی رادیو پر از تبلیغات مشابه می شود و شنوندگان رادیویی به محض پخش شدن آگهی ها ، رادیو هایشان را خاموش می کنند . بعضی از توزیع کننده هایتان شخصاً آگهی هایی را سفارش می دهند که هیچ کارآیی ندارد و افرادی که مشکل شنوایی دارند ، نمی توانند در جریان فعالیت های شما قرار گیرند .
درضمن باید در نظر داشته باشید که همه مردم رادیو گوش نمی دهند ، چون در بعضی مناطق دوربرنامه های رادیویی پوشش خوبی ندارند و خیلی از مردم هم به جای گوش دادن به رادیو ، تلویزیون تماشا می کنند .
خوب ، فکر کنم نکته را گرفته باشید . روش شما بهترین و کاملترین روش نیست ، چون برای همه عملی نمی باشد .
دیدگاههای غلط دربارۀ قابلیت تکثیر بازاریابی شبکه ای
نمی دانم چه کسی این شایعه را ساخته که کارهایی که شما انجام می دهید باید برای تمام زیرشاخه ها قابل تکثیر باشد . این شخص یا از بیمارستان روانی فرار کرده ، یا اینکه شورشی کمونیست است و یا از مقامات دولتی می باشد .
به نظر من نیازی نیست که اصرار کنید همه مثل شما عمل کنند مگراینکه فرد خود محوری باشید .
استفاده از فعالیتها و شیوه های مختلف برای رسیدن به نتیجه هایی که می خواهید ، هیچ ایرادی ندارد . اینکه اسپانسر شما از روش خاصی استفاده نمی کند به این معنا نیست که شمات هم حق ندارید از آن روش استفاده کنید . بعضی افراد از قدرت و استعداد خاصی برخوردارند که بهتر است از آن برای افزایش کارآیی خود در بازاریابی شبکه ای استفاده کنند .
یکی از دوستانم لیستی از 10,000 مشتری دارد که از طریق پست الکترونیکی با آنها در ارتباط است . همه این افراد او را می شناسند و به او اعتماد دارند. خب آیا باید بروم و به او بگویم :
"به مشتریهایت e-mail نزن . مطمئناً خیلی از آنها پس از دریافت e-mail توعلاقمند به شروع کار می شوند اما این روش قابلیت تکثیر ندارد ، چون تقریباً هیچ کسی ده هزار مشتری ندارد . این کار را انجام نده . با این کار یک الگوی بد می سازی ."
فکر نمی کنم بتوانم این حرفها را به دوستم بگویم . به نظرم خیلی مضحک می آید . برعکس ، دوستم را تشویق می کنم که از روش خودش برای بازاریابی استفاده کند ، حتی اگر افراد کمی بتوانند از شیوۀ او تقلید کنند .
دربارۀ شخصی که قدرت بیان شگرفی دارد و با حرفهایش جمعیتی را به هیجان می آورد ، چطور؟ اگر سیستم شما اصرار داشته باشد که او پشت میز بنشیند و تنها با یک نفر صحبت کند ، آیا او از استعداد ذاتی خود محروم نمی شود ؟ آیا این موضوع به موفقیت او آسیب نمی رساند ؟
تفاوت اصلی
تنها چیزی که باید قابلیت تکثیر داشته باشد ، نتیجه است !
دربارۀ بازاریابی شبکه ای به دنبال چه نتایجی هستیم ؟ مسلماً می خواهیم که از توزیع کننده ها حمایت کنیم تا موفق شوند . درست است ؟
اگر تنها روی نتایج تمرکز کنیم ، می توانیم به افراد این آزادی را بدهیم تا با استفاده از روشهای مختلف به نتایج مورد نظر دست یابند .
بعضی می توانند با e-mail زدن به این نتیجه برسند . بعضی می توانند با برگزاری میهمانیهای دوره ای و معرفی محصولات این کار را بکنند و بعضی دیگر هم با برگزاری جلسات رسمی فرصت یابی در هتلها به موفقیت دست می یابند .
نکتۀ اصلی این است : نگران این نباشید که همه روشها یکسان و قابل تکثیر باشند ، تنها به حصول نتایج فکر کنید .
چرا تکنیکها و سیستمهای سخت گیرانه ، بی نتیجه هستند ؟
در یک جمله ؛ مهم نیست که چه کار می کنید ... مهم این است که چگونه آدمی هستید . آیا تا به حال توزیع کنندۀ جدیدی را دیده اید که با هیجان بسیار وارد این تجارت شود ؟ این عضو تازه وارد ، به رغم اشتباهات بسیار ، باز هم می تواند مشتریان زیادی جذب کند
چرا ؟
*  اشتیاق ، اعتماد ، باورشخصی   *   توزیع کنندۀ جدید شما در جلسۀ معارفه این سه ویژگی را به بهترین شکل به نمایش می گذارد و همین کافیست تا مشتری به جزئیات تجاری اهمیت ندهد . مشتریها به خاطر شما وارد تجارت می شوند ... و مثلاً به این علت که طرح سوددهی شما 4 درصد بیشترازشرکتهای دیگر پرداخت می کند ، یا معرفی محصولات شما در کمتر از2 دقیقه امکان پذیر است ، به شما ملحق نمی شوند .
مشتریها شما را می خرند ، نه شرکت را
چطور تکنیک های مناسب اسپانسری را بیاموزید ؟
من به روش آزمون و خطا این تکنیکها را یاد گرفته ام .
این روش ، روش خوبی برای یاد گیری است ولی متأسفانه دو مشکل دارد :
زمان زیادی برای امتحان کردن و ارزیابی تکنیکهای مختلف لازم است . بعضی اوقات آزمون و خطا چندین سال طول می کشد و در نهایت ، تأثیرهای منفی زیادی می گذارد .
اگر وقت زیادی دارید و می توانید برای شروع تجارتتان چندین سال منتظر بمانید ، پس خیلی خوش شانس هستید . ولی مشکل این است که اغلب ما می خواهیم که سریعتر به نتیجه برسیم .
هزینه روش آزمون و خطا بالاست . اگر پول زیادی برای دور ریختن دارید یا از فقیر بودن لذت می برید ، این روش آنقدرها هم بد نیست . ولی باید قبول کنیم که اکثر ما دوست نداریم که پولمان را هدر بدهیم .
این دو مورد یعنی نیاز به زمان و هزینۀ زیاد ، ایرادات اصلی روش آزمون و خطا هستند .
راه بهتری نیز وجود دارد
کتاب بخوانید . در سمینارها شرکت کنید . با اسپانسرتان مشورت کنید و به نوار افرادی که قبل از شما در این زمینه فعالیت کرده اند ، گوش کنید . (مطمئن شوید که از تجربه لازم برخوردار هستند .(
برای چه خودتان را اذیت می کنید ؟ وقتی می توانید با صحبت کردن و شنیدن ، از کارآیی شیوه های مختلف آگاه شوید ، چرا پول زیادی خرج کنید ؟ از تجربه دیگران استفاده کنید .
فکر می کنم به همین علت است که بیشتر توزیع کننده ها از خواندن مجموعه کتابهای "ال بزرگ" لذت می برند . آنها می دانند که من ، تمام این مراحل را گذرانده ام ، هنوز هم دارم کار می کنم و روشهای ارائه شده در کتابهایم ، حاصل سالها تجربه هستند . اهل هیاهو و جار وجنجال نیستم و به جای اینکه بگویم از کدام روش استفاده کنید ، فقط شما از وجود روشهای گوناگون آگاه می کنم . مطمئنم شما آنقدر باهوش هستید تا روش مناسب خود را انتخاب کنید .
همانطور که دوست خوبم ، تام پردس می گوید ، "حتی برای کار در رستوران مک دونالد هم باید در دوره های آموزشی شرکت کنید ." چه برسد به تجارت ما که بسیار پیچیده تر از تهیۀ همبرگر مک دونالد است ، و یادگیری روش کار امری ضروری است .
رمز نهایی موفقیت در بازاریابی شبکه ای ، چیست ؟
رمز واقعی ؟
آموزش راهبران آگاه و کمک به موفقیت آنها .
توزیع کننده ها می آیند و می روند و این راهبران هستند که اهمیت دارند . شما باید چند راهبر آگاه و متعهد تربیت کنید و بعد از آن می توانید بازنشسته شوید .
اگر قرار بود همه چیز را از اول شروع کنم ، هر سال یک راهبر تربیت می کردم . در بازاریابی شبکه ای تلاش همۀ افراد باید انباشته و متمرکز شود و تنها راهبران می توانند چنین کاری را صورت دهند . به همین خاطر، بهتر است که انرژیتان را صرف تربیت راهبران شایسته کنید .
دوستی دارم که همزمان با من ، 24 سال پیش ، این کار را شروع کرد . ما تا چهار سال پیش خبری از هم نداشتیم . طی این بیست سال هر دو خیلی سخت کار کرده بودیم . وقتی بعد از بیست سال همدیگر را دیدیم ، من صاحب یک سازمان خودکفا ، بزرگ و سودآور بودم ، در حالیکه او داشت همه چیز را از نو شروع می کرد .
تفاوت در چیست؟
من در این بیست سال راهبران بسیاری را تربیت کرده بودم . ولی او فقط از توزیع کننده ها حمایت کرده بود . هر روز سخت کار کرده بودیم ولی او نتوانسته بود یک سازمان فروش برای خود ایجاد کند و مجبور بود دوباره از اول شروع کند .
برای پیشرفت در بازاریابی شبکه ای تنها یک راه "درست" وجود دارد :
به توزیع کننده های جدید کمک کنید تا شیوۀ مناسب خودشان برای کار کردن را بیابند ، بعد به آنها کمک کنید تا با استفاده از تواناییها و استعدادهای خود به راهبرانی شایسته تبدیل شوند .




طبقه بندی: علم بازاریابی شبکه ای،  مطالب آموزشی، 
برچسب ها: نگرش مثبت،  

تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1393 | 12:00 ق.ظ __________________________________ نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
  • کد نمایش افراد آنلاین
  • 
    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic